Jouw persoonlijke situatie is altijd ons uitgangspunt voor een gedegen, passend en 100% onafhankelijk advies.
Ons beloningsbeleid
Graag vertellen wij je hoe onze medewerkers worden beloond. Deze informatie staat in ons beloningsbeleid. Ons uitgangspunt is altijd dat onze medewerkers het product en/of de dienst adviseren die het beste bij jou past. Wij handelen altijd in het belang van onze klanten en werken volledig onafhankelijk en objectief.
Ons beloningsbeleid is in eerste instantie gericht op het bevorderen, aantrekken en behouden van goede gekwalificeerde medewerkers. Dit alles binnen een beheerste en integere bedrijfsvoering, gericht op de lange termijn. Dit betekent onder andere dat we waar mogelijk voorkomen dat medewerkers door de beloningen geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van de klant en niet nakomen van onze zorgplicht. Hiervoor zijn interne procedures en controles ingesteld.
Onze dienstenwijzer
In onze dienstenwijzer kun je informatie vinden over onze werkwijze, wat je van ons mag verwachten, wat wij van jou verwachten, hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en wat je kunt doen als je een klacht hebt. Het is belangrijk om deze informatie goed door te nemen, zodat je weet wat je van ons kunt verwachten en wat wij van jou verwachten.
Mocht je na het lezen van de dienstenwijzer nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Onze vergelijkingskaarten
Waarom een vergelijkingskaart?
De verplichting om klanten te wijzen op onze vergelijkingskaarten komt voort uit het provisieverbod die in 2013 haar intrede deed. Wij zijn blij met deze wetgeving. Iedereen moet zich nu aan regels houden die onafhankelijke advisering bevorderen.
Met de vergelijkingskaart maak je als consument een goede vergelijking tussen verschillende adviseurs. Op de vergelijkingskaart staat informatie over de dienstverlening, onafhankelijkheid en de kosten van de adviseur. Alle financieel dienstverleners werken met hetzelfde standaarddocument. De vergelijkingskaart is de opvolger van het dienstverleningsdocument.
Waarom een provisieverbod?
Voor 2013 leek het alsof financieel advies gratis was. Maar dat was het niet. De kosten voor advies zaten verwerkt in de productprijs in de vorm van provisie, waardoor klanten niet merkten dat ze voor advies betaalden.
Verschillen in de hoogte van provisies die banken en verzekeraars aan zelfstandig adviseurs betalen, konden verkeerde prikkels geven aan de adviseur. Zo kon het voorkomen dat een adviseur een bepaald financieel product adviseerde vanwege de hoge provisie, terwijl dit niet het meest passende product hoefde te zijn.
Door de zelfstandige adviseur rechtstreeks te betalen voor advies, heeft hij geen andere belangen dan het belang van de klant en zal hij ook in dat belang adviseren.